L'us correcte de la bicicleta en la ciutat

Reproduzco textualmente el texto que aparece en la página web del Ayuntamiento de Castellón referente al uso correcto de la bicicleta en la ciudad y dice asi:

"La Policia Local de l´Ajuntament de Castelló ha iniciat una campanya informativa sobre l´ús correcte de la bicicleta en la ciutat a fi que els usuaris d´este mitjà de transport circulen bé i, d´esta manera, millorar la mobilitat en la ciutat i la seguretat tant de vianants com dels usuaris de la bicicleta, tal com ha explicat hui el regidor de Seguretat Ciutadana, Joaquín Torres.

"L´objectiu d´esta nova campanya auspiciada per l´Ajuntament de Castelló és millorar la qualitat de vida de la ciutadania, així com de les i els castellonencs que utilitzen la bicicleta per als seus desplaçaments per la ciutat per a, entre tots, fer una ciutat millor", ha explicat Torres, qui ha remarcat que els agents duen a terme una vigilància especial sobre les molèsties que puguen provocar les molèsties per circular sobre la vorera a gran velocitat o en direcció contrària per les diferents zones de Castelló i, especialment, per la zona centre. En el cas que els agents detecten alguna infracció, informaran la persona en qüestió sobre la forma de circular de forma correcta.

D´esta manera, els usuaris de la bicicleta hauran de respectar una sèrie de normes de circulació com si, se circula en grup, es farà en columna de dos com a màxim, si es fa a la nit s´haurà de portar enllumenat corresponent, haurà de portar la documentació i qui conduïx la bicicleta haurà de complir els límits d´alcoholèmia -0,5 g/l en sang i 0,25 g/l en aire-.

Si se circula per carril bici, s´haurà d´utilitzar estos, així com els ciclocalles i els itineraris per vorera sempre que es puga, si hi ha vianants prop s´haurà de reduir la velocitat i/o avisar amb el timbre, cedir el pas als vianants quan creuen pel carril bici i mantindre les dos mans sobre el manillar així com una bona distància de frenada entre vianants i bicicletes; si se circula per calçada, s´haurà de controlar la velocitat, circular amb prudència, respectar els semàfors i els senyals de ciruculació, mantindre´s visible davant de la resta de conductors evitant la seua zona de visió, abans de maniobrar s´haurà d´assegurar-se que ha sigut vist, busca un itinerari segur i comprova que la trajectòria està lliure. A més, s´haurà de circular en línia recta, per la teua dreta.

Si se circula per la vorera, s´haurà de mantindre la trajectòria, no zigzaguejar; respectar als vianants ja que no has de sobrepassar la seua velocitat màxima i avisa de la teua presència amb el timbre i es podrà circular per voreres sempre que estiga senyalitzat i, en cas contrari, hauràs de baixar de la bicicleta. A més, s´haurà de vestir adequadament, fer-se veure, tindre la bicicleta en bon estat, tancar la bicicleta on es deixe, mantindre´s en forma i pedalejar de forma segura.

Torres ha recordat que cada vegada són més els ciutadans que utilitzen la bicicleta per a desplaçar-se per la ciutat i que en el mes de novembre s´han realitzat més de 39.000 viatges en el sistema Bicicas, aconseguit el número de quasi 150.000 viatges durant tot l´any".

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Que mania por parte del poder, de este de aquel, del que sea, ... por educar a la ciudadania.

¿Tan tontos somos, que todo nos lo han de enseñar?

No seria más facil hacer las cosas bien y no mal, quitar, borrar el carril bici de la acera por ejemplo, mas barato que empeñarse en educar.

¿Y al educador quien lo educa, y al maestro quien le enseña?.

Ah no, que estos lo saben todo y estan en posesion de la verdad

Cabo de Guardia

Anónimo dijo...

es todo marketing cabo de guardia..........mira tu por donde que al ver lo inpopular de negarse a poner la mitad del netbook(minipc)enseguida han rectificado....los peperos son solo fachada que no fachas..ya quisieran ellos estar a la altura de los fachas

el machacahormigas

Vacios

Sabes que es lo malo de vivir una vida vacía ? Pues que solo la puedes llenar con ficción o terminar de vaciarla precipitándose al vacío.  L...